en sy- og strikkeblogg

torsdag 3. desember 2015

Adventskalender: 3. desember: Pinnestjerne

Bildet er lånt fra craftser.org

Dagens stjerne er supersøt, superenkel og kan lages i alle størrelser. Små til juletreet eller til å pynte en pakke, mellomstore til vinduskarmen og store til å henge ute på døra eller sette i blomsterbedet. Og du kan selvfølgelig pynte den så mye du vil, med kongler, sløyfebånd, mose etc. Lag din egen variant!

Materiell:
5 eller 6 pinner i samme lengde (Jeg har tynna litt i naboskogen og klippet opp ca 20 cm lange skudd av osp og bjørk med rosesaksa)
Hyssing eller ståltråd
Evt liten avbitertang

Legg pinnene i form av en stjerne på bordet (tenk på hvordan du tegner en stjerne, det hjalp i alle fall meg! Evt kan du selvfølgelig lage to trekanter og så sette dem sammen til en 6-arma stjerne). 
Surr to og to pinnetupper sammen, stram godt! 
Surr deretter hyssing eller ståltråd i alle skjæringspunktene inne i stjerna. 
Pynt etter eget ønske.

Ha en stjerne-strålende torsdag!

2 kommentarer:

  1. Veldig søte! Mon tro om kommunen har noe imot at jeg trimmer buskene deres i nattens mulm og mørke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, mest sannsynlig ikke! Gjengroing er jo et nasjonalt problem, og sånne meter-høye og lillefingertykke småskudd popper opp i titalls per kvadratmeter. Ikke at jeg OPPFORDRER til sniktrimming, altså, bare litt...

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...