en sy- og strikkeblogg

søndag 9. oktober 2011

Håndfast bevis

Ingenting er som håndfast uomtvistelige bevis. På at høsten er her, på at varme hender er en hverdagsglede, på at jeg har ei virkelig god venninne som fortjener å få vite hvor mye jeg setter pris på henne. Derfor gode fargeglade votter, til både henne og meg!

Facts: 
Oppskrift: Nok en gang Jared Floods Grove fra heftet Made in Brooklyn
Garn: Karisma fra Drops
Pinner: 4 mm
Forbruk: 65 g til de orange, 80 g til de turkise. Det var disse arbeidsnevene mine, da... Krevde to rapporter ekstra på hånda. Og unte meg selv litt ekstra lange mansjetter. (Burde nok unna venninna det også, men siden hennes votter var første par ut, visste jeg ikke helt hvor langt garnet rakk, og safe'a inn på mansjetten.)
Endring: Syns fletter med èn maske på flettepinnen er noe herk, og siden jeg er thrower og ikke picker når jeg strikker vrangmasker, fungerer bare juksefletter (dvs uten flettepinne) med rettmasker. Strikka derfor 1vridd rett, 1 vrang på mansjettene, akkurat som inni håndflatene. Sitter godt, og ser bra nok ut.

Om du nå sitter og vrir pinnene og klør deg i hodet over all denne idiotiske engelsken midt i teksten min, kommer det av at jeg aldri har hørt noen god oversettelse av disse ulike vrangstrikkteknikkene til norsk. Vil du finne ut hva jeg mener, eller kanskje øke forvirringen ytterligere, kan du ta en kikk på KnittingHelp. Her viser de nemlig hele 5 (FEM) ulike måter å strikke vrangt på...


Velkommen fine friske høst, jeg er klar!

31 kommentarer:

  1. Nydelige votter i nydelige høstfarger!:) god søndag!

    SvarSlett
  2. De vottene var fine! Spreke farger. Det liker jeg. Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  3. Herlege handfaste vottar, ja! No noterer eg Grove på julegåve-idélista mi. Stilig mønster, får assosiasjonar til sirlig treskjæring.

    SvarSlett
  4. Veldig flotte votter og fine farger, og så snill venninne du er som sørger for at turkameraten heller ikke skal fryse på tottelottene.

    Tusen takk for den fantastiske historien på bloggen min. Jeg fikk både gåsehud og tårer i øynene av den.

    SvarSlett
  5. Kjempefine votter! Har garnet klart til et par Grove, kanskje jeg burde få dem på pinnene snart. (Og jeg strikker visstnok finsk vrang, har jeg funnet ut!)

    SvarSlett
  6. Fantastisk flotte fargar og votter. Og veldig artige bilder :-). God sundag

    SvarSlett
  7. Det var fine votter, og flotte farger! Jeg har lagt ut vottene jeg har laget av garnet jeg fikk i posten fra deg - en helt nydelig farge! Jeg ble forelska i fargen, så da måtte jeg strikke noe til meg selv. Takk igjen!

    SvarSlett
  8. Liker liker liker vottene dine. Og ikke minst fotomontasjen for å vise de fram- rene kunsten det også:)

    SvarSlett
  9. Det var VELDIG fine vottar! :)
    Kjempe fint mønster!
    Deilig med haust slik at me kan få brukt alle dei kjekke småplagga! :)

    SvarSlett
  10. Fem måter å strikke vrangt på ja... Har bare hørt om to før tror jeg, så det må jeg sjekke ut. Veldig fine votter og fine farger. :)

    SvarSlett
  11. De var utrolig lekker ! Flotte friske farger . tenker de skal varme godt til kalde fingre i vinter !

    SvarSlett
  12. Utrolig fine votter, og så koselig at du hadde laga et par til både venninna di og deg selv :-)

    Ha det fint - klem Siv

    SvarSlett
  13. Kjempe fint mønster på vottene!

    Du spurte meg for entid siden om en rød hjerte kakeboks jeg har. Den har jeg "tatt" fra mammaen min. Mener at ho kjøpte den på 80-tallet en gang... Vet dessverre ikke hvor.

    Klem

    SvarSlett
  14. Kjempefine votter! Likte både fargene og det litt, for meg, annerledes mønstret.
    Pernilla

    SvarSlett
  15. Nydelige votter. Disse fikk jeg også lyst til å strikke. Tusen takk for inspirasjon :)

    SvarSlett
  16. O lekre!
    Måtte du friste ;-)

    SvarSlett
  17. Utrolig flotte votter!!
    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  18. Kjempelekre votter.
    Har i grunnen hatt lyst til å strikke dem. Jared Flood har så mange fine oppskrifter så det er flere som frister.

    SvarSlett
  19. Lekre! Veldig lekre! Og matchings til deg og venninne, det er gøy det!

    SvarSlett
  20. det var fantastisk flotte votter, helt nydelige :)))

    SvarSlett
  21. De er så flotte disse vottene og du har ei heldig venninne:)
    Jeg må nok ta meg en tur inn på den linken din for at det fantes mer enn en måte å strikke vrangt på var nytt for meg. Vottene dine er kjempefine og ingen kan se at de skulle vært strikket på noen annen måte.
    Nydelige bilder også - høstlig og fint.

    SvarSlett
  22. For noen flotte votter! Rett og slett nydelig mønster :)

    SvarSlett
  23. Flotte, flotte votter! Og de fargene sammen var helt knall, dere må nok planlegge å ha dem på samtidig :)

    SvarSlett
  24. Nydelige!
    Jeg begynte på disse i fjor, men ga opp etter en mansjett, fordi jeg holdt på å få fnatt av den vridde vrangborden. Nå skal jeg jammen rekke opp og gjøre det enklere for meg selv med din måte. Takk for inspirasjonen. :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...