en sy- og strikkeblogg

lørdag 11. september 2010

Avblomstring og påkledning

Det begynner å høstes for alvor. Bare rosene holder stand i hagen, og blomstrer fortsatt som besatt. Denne tia er så flott! Deilig frisk luft, store variasjoner hver dag, sopp og jakt og høsting av naturens overflod. Og behov for ullklær igjen. Endelig! Går gjennom vårens bortpakka ullkolleksjon og konstatere at ungene kanskje trenger nye litt større votter denne høsten, at mannens gamle ullsokker må stoppes, at jeg kanskje trenger et nytt sjal?

Flower Basket Shawl av New Zealand lammeuld var et veldig morsomt sjal å strikke, mønsteret er så lite repetivt at det ikke blir kjedelig, men så intuitivt at etter et par repetisjoner trenger en bare raske blikk bort på oppskrifta innimellom. Avfellinga er litt spesiell, og gir en distinkt kant som ikke krøller seg inn. Supert!

Jeg har allikevel litt second thoughts. Ser at mange av dere bruker dette garnet til sjal, men er det egentlig mykt nok? Syns det er litt stivt og kløete foreløpig... Dessuten er jo ikke dette helt min farge! Jeg tenker stadig at jeg må våge å gå litt utenfor min blåe sfære, men er usikker på om jeg trives med det denne gangen. Det spørs om dette blir en gave. Til noen som er superfin i denne fargen. Hihi, vent og se!

Oppskrift: Flower Basket Shawl, 2 rapporter ekstra av hovedmønsteret
Garn: New Zealand lammeuld, farge Blomme. 53g
Pinne: 4
Størrelse: 140 x 50 cm

12 kommentarer:

  1. For en lekker farge!!
    Ett flott sjal, Mari !!

    SvarSlett
  2. Et utrolig lekkert sjal!:-)
    Ha en fin helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  3. Vakkert sjal du har laget!
    God helg,
    klem :O)

    SvarSlett
  4. Vakkert sjal og flotte bilder du har tatt:)

    SvarSlett
  5. Nydelig sjal, og bildekollasjene dine er alltid kjempeflotte:)

    SvarSlett
  6. Lekkerlekkerlekker!
    Har dessverre ingen erfaring med garnet, men mange litt stive garn blir veldig myke etter vask... :-/

    SvarSlett
  7. Veldig mye flott arbeid her :)

    SvarSlett
  8. jeg vil også ha en slik sjal:)åh den ble kjempefin

    SvarSlett
  9. Synes fargen var flott. Men det er rart med det, smaken er som baken....Delt.
    Dette var det første sjalet jeg strikket. Morsomt mønster. Tror du ikke garnet blir mykere når det blir vasket da??

    SvarSlett
  10. Flott mønster det der, greit når man ikke må kikke i mønsteret både tre og fire ganger for hver omgang ;)

    SvarSlett
  11. For en flott farge på dette sjalet!

    SvarSlett
  12. Nydelig sjal, synes FBS er så flott. Det blir nok en populær gave hvis du ikke blir fortrolig med fargen til deg selv.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...