en sy- og strikkeblogg

onsdag 5. august 2009

Veskemangel i sommervarmen?

Som de fleste jenter elsker jeg vesker. Man kan ikke få for mange! Jeg koser meg alltid ekstra nåe jeg holder på med en veske, og kan ta ibruk små bånd, stoffbiter eller andre detaljer jeg har spart på "til en spesiell anledning". Denne veska er ekte gjennbruk: fronten er med stoff fra en bluse jeg var veldig glad i, men som akk var blitt for trang, uten snarlig utsikt til å passe igjen. Men sannheten er at det nydelige stoffet er mye mer verdifult som veske! Den har nå vært i bruk nesten daglig siden jeg sydde den!
Bakstykket er litt av de tykke, gode lingardinene som hang i stua da vi overtok huset i fjor. De tidligere eierene skulle visst alt jeg har sydd av deres gamle gardiner! Tjihi! (o:
Knappen er fra farmors nensomt samlede knapper gjennom 92 år, som jeg var så heldig å arve for noen år siden. Lykke!
Håndtaket er to fløyelsbånd med korsett-spile i mellom. En supergod ide om jeg skal si det selv! Akkurat passe stiv hank!


Mønster: Tildas landsted


1 kommentar:

  1. For en lekker veske du har sydd. Også så moro å kunne hente stoffer fra andre "juveler" en ikke bruker lengre.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...